سرمایه گذاری صد میلیون دلاری Wolkswagen بر روی باتری های solid state

سرمایه گذاری صد میلیون دلاری Wolkswagen بر روی باتری های solid state

امروزه استفاده از وسایل الکتریکی به شدت افزایش یافته است و بزرگترین چالش این وسایل الکتریکی، باتری-هاست که کاربرد این وسایل را محدود کرده است. وسایل حمل و نقل الکتریکی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده که این باعث شده است که شرکت های مختلفی از جمله Toyota و BMW بر روی این نوع از وسایل الکتریکی، پول های زیادی را سرمایه گذاری کنند.


به تازگی شرکت Wolkswagen نیز به اهمیت این موضوع پی برده است و این شرکت 100 میلیون دلار در حوزه باتری های solid-state سرمایه گذاری میکند. به اعتقاد سرمایگذاران این شرکت، این نوع باتری ها قادر اند که مشکلاتی از جمله آتش گرفتگی، ظرفیت کم، وزن زیاد و طول عمر کم را بر طرف سازند و تحول عظیمی را در صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد کنند.

شرکت Wolkswagen به همراه شرکت QuantumScape با سرمایه گذاری خود امیدوارند که این نوع از باتری ها، تا سال 2025 وارد بازار شوند و از این طریق رقیبان خود را کنار بگذارند و سهم زیادی را از این بازار به خود اختصاص دهند.

تا سال 2030، Wolkswagwn Group که خود شامل برندهای Porsche، Bugatti و Audi است، قرار است که یک مدل از هر 300 مدل موجود خود را به صورت الکتریکی ارائه دهند و با سرمایه گذاری های درست، باتری های این وسایل را ارزان تر و با ظرفیت بالاتری به بازار تحویل دهند.

در حال حاضر مسافت طی شده برای خودروهای برقی با باتری های امروزی، در حدود 300 کیلومتر است که به اعتقاد نماینده Wolkswagen این مقدار میتواند به 750 کیلومتر برسد و قابل رقابت با خودروهای دیزلی باشد.کمپانی های مختلفی در این مسابقه بزرگ شرکت میکنند و سرمایه  های کلانی را در حوزه باتری ها و تحقیق در این حوزه اختصاص داده اند و به طور قطع میتوان گفت که این سرمایه گذاری ها، آینده روشنی را برای وسایل حمل ونقل الکتریکی فراهم می آورد.

منبع:www.cnet.com

تاریخ انتشار:13 سپتامبر 2018

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن