چین هم به جمع تولید کنندگان باتری های Solid State پیوست

چین هم به جمع تولید کنندگان باتری های Solid State پیوست

عطش افزایش چگالی انرژی باتری ها، روز به روز در حال افزایش است و تقریبا هر روز اخبار جدیدی از این صنعت هجان انگیز، به گوش میرسد. به اعتقاد اکثر دانشمندان این حوزه، گسترش باتری های Solid Satae(حالت جامد)، گام بعدی برای سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ دنیا خواهد بود.

در این راستا، شرکت توسعه انرژی کینگ تائوِ چین، با راه اندازی خط تولید باتری های حالت جامد، در شهر Cunshan واقع در شرق این کشور، خود را به جمع تولید کنندگان این دسته از باتری-ها ملحق نمود و سرمایه گذاران این شرکت امیدوارند که بتوانند با دیگر شرکت ها در این زمینه رقابت کنند.


بر خلاف مشکلات عدیده در مورد باتری های حالت جامد از جمله هدایت یونی کم در دماهای معمولی، این باتری ها کاندید بسیار مناسبی برای کاربرد های انرژی بالا نسبت به باتری های لیتیوم یون هستند و علاوه بر چگالی انرژی بالاتر، از امنیت بسیار بهتری برخورداراند اما با این حال هنوز باتری های حالت جامد به دلیل تولید کم، قیمت بسیار بالایی دارند.

به گفته سرگروه این استارت آپ،آقای Nan Cewen، میزان 114 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه گذاری شده است و شرکت در حال مذاکره با تولیدکننده های بزرگ ماشین های الکتریکی است که از باتری های سالیدِ این شرکت برای اتومبیل های خود استفاده کنند ولی در حال حاظر این شرکت، تولیدات خود را منحصر به محصولات دیجیتالی با کیفیت بالا کرده است. این شرکت قرار است که تا سال 2020 میزان تولید این باتری ها از 100MWh به 700MWh بر سال برسد اما این مقدار برطرف کننده نیاز کارخانه های بزرگ تولید کننده اتومبیل های الکتریکی نسیت.

باتری های سالید شرکت کینگ تائو، چگالی انرژی 400Wh/kg را در عمل از خود نشان میدهند که نسبت به باتری های لیتیوم یون جدید، به مقدار 100Wh/kg انرژی بیشتری دارند که این مقدار بسیار مناسب است اما میتوان حدث زد که باتری های این شرکت به دلیل تولید کم، قیمت بالایی داشته باشند و احتمال دارد در آینده، قیمت آن ها کاهش کاهش یابد.

به هر حال کشور چین قدم بسیار مهمی در راستای صنعت باتری برداشته است و حتی میتواند با کاهش چشم گیر قیمت باتریهای Solid State، نیاز جهان را به این باتری ها برطرف کند اما در حال حاضر این کشور در اول راه است و نیازمند تحقیقات بیشتر بر روی این باتری هاست.

منبع:electrek.co

تاریخ انتشار:20 نوامبر 2018

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن