پاناسونیک به کمک تسلا رفت

پاناسونیک به کمک تسلا رفت

کارخانه تسلا به دلیل تولید زیاد ماشین های برق خود، با کمبود باتری مواجه شده است. و مجبور شده که باتری های بیشتری تولید کند اما این کار را به سختی انجام میدهد. به همین دلیل پاناسونیک به کمک تسلا رفته تا این محدودیت در باتری را کم کند و با تولید 35 گیگا وات ساعت، میتواند به شرکت تسلا کمک نماید.


شرکت پاناسونیک در نظر داشت که تا آخر سال 2018 سه خط تولید اضافه به کارخانه ی Gigafactory تسلا اضافه کند اما به دلیل کمبود باتری در شرکت تسلا، این کار را زودتر انجام میدهد. طبق گفته ی آقای Yoshio Ito ،رئیس قسمت وسایل نقلیه در شرکت پاناسونیک، کمبود باتری در شرکت تسلا باعث شده که کارخانه ی پاناسونیک مجبور به چنین تصمیمی شود.

ماشین های مدل 3 تسلا دارای باتری های خاص و بزرگتری نسبت به مدل  باتریهای معمولی 18650 است که این باتری های 18650 در ماشین های مدل X و مدل S یافت میشود. تسلا در تلاش است که این مدل از ماشین های خود را به تعداد 10000 ماشین در هفته برای امسال برساند که این یک امر دور از ذهنی است و احتمال دارد که به سال آینده موکول شود.

با افزایش تقاضا برای این گونه ماشین ها، قیمت هر ماشین میتواند به 35000 دلار برسد که یک قیمت استثنایی برای ماشین های برقی است که به دلیل کمبود در باتری ها، این قیمت برای این سال نخواهد بود و باید منتظر بود که در سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت ماشین های الکتریکی باشیم.

شرکت های بسیاری تصمیم به سرمایه گذاری در این قسمت گرفتند و این خود بیانگر این موضوع است که خودروهای برقی میتواند آینده تکنولوژی را به کلی تغییر دهد و حتی گام بسیار مهمی در جهت رفع آلودگی شهرهای صنتعی بردارد. در صورتی که باتری ها، ظرفیت و طول عمر بیشتری پیدا کنند، میتوان نظاره گر این بود که همه ی وسایل بنزینی به وسایل الکتریکی تبدیل شوند و حتی کارهای روزمره با سرعت بیشتری انجام شود.

منبع:www.cnet.com

تاریخ انتشار:26 سپتامبر 2018

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن