باتریهای حالت جامد میلیمتری در آستانه ی ورود به کاربردهای خانگی

باتریهای حالت جامد میلیمتری در آستانه ی ورود به کاربردهای خانگی

امروزه شاهد آن هستیم که صنعت باتری های Solid State، بسیار بیشتر از پیش در حال گسترش است و کشورهای مختلفی از جمله آلمان و کره جنوبی در این صنعت در حال رقابت هستند و این نکته را بسیار خوب میدانند که اگر در این راستا سرمایه گذاری های کلان انجام دهند، در آینده ی نه چندان دور، سود حاصل از این تجارت پر رونق را به دست خواهند آورد.

همچنین دانشگاه های معتبر جهان نیز تحقیقات زیادی در این زمینه به خود اختصاص داده اند. به تازگی شرکت TDK ژاپن، توجه خود را به سمت باتری های حالت جامد(Solid State) در اندازه های بسیار کوچک جلب نموده است تا بتواند بازار لوازم الکترونیکی کوچک را در دست بگیرد.

تا به امروز لوازم الکترونیکی خانگی، یکی از پر جنب و جوش ترین بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و اگر بتوان باتری هایی با اندازه کم، انرژی قابل قبول و پایداری مناسب را به این وسایل الکترونیکی اضافه کرد، میتوان به طور قطع مطمئن بود که سود بسیار زیادی را به دست خواهیم آورد. شرکت TDK ژاپن، با ارائه باتری هایی در اندازه های چند میلیمتر و قابلیت شارژشدن به اندازه ی 1000 سیکل کاری، موفق به قدم گذاشتن در این راه شد. از این باتری ها میتوان در کاربردهایی نظیر ذخیره انرژی برای لامپهای LED جهت روشنایی خانه، سنسورهای مختلف و یا حتی در کاربردهایی نظیر Smart Home نیز استفاده کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و ارائه ی منابع انرژی تجدید پذیری چون انرژی خورشیدی، نیاز برای ذخیره انرژی بسیار گسترش یافته و حتی ساده ترین وسایل الکترونیکی هم به باتری های قابل شارژ نیاز دارند که این نیاز، باعث شد که شرکت TDK ژاپن، به سمت ساخت باتری های بسیار کوچک در اندازه های میلیمتری برود و احتمال دارد که تا سال 2025 باتری های Solid State جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا کند.

منبع:asia.nikkei.com

تاریخ انتشار:22 نوامبر 2018

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن