انقلابی در باتری‌ها به وسیله‌ شرکت بی‌نام و نشان Silla

انقلابی در باتری ­ها به وسیله­ شرکت بی ­نام و نشان Silla

رقابت در عرصه باتری ها روز به روز شدیدتر می شود و این رقابت در انواع مختلف باتری از جمله باتری های حالت جامد، باتری خودرو های برقی وباتری  گجت ها وجود دارد و به دلیل سودهای کلان در این زمینه، بدیهی است که شرکت های مختلفی بر روی باتری ها حتی بدون افشا کردن نام خود، کار کنند و بعد از به ثمر رسیدن تحقیقات خود، باتریهای خود را تجاری سازی کنند. کمپانی سیلا(Silla) یکی از این شرکت های بی نام و نشان است که به تازگی اعلام کرده که باتری هایش آماده ورود به بازار است و در سال 2019 میلیون ها باتری را وارد بازار میکند.

به گفته ی مدیر اجرایی شرکت سیلا، این شرکت به مدت شش تا هفت سال حتی وبسایت مخصوص به خود را ایجاد نکرده بود و دلیل این را هم چنین بیان کرد که تا دست نیافتن به نتیجه ی درست و قابل اعتماد، معرفی شرکت کار درستی نبوده است چرا که امکان دارد نتوانند نتایج قابل قبولی را به دست آورند. این شرکت با جایگزینی سیلیکن به جای گرافیت، آند باتری ها را ارتقا دادند و ظرفیت فوقالعاده ی به باتری ها بخشیدند.

گرافیت یک آند بسیار پایدار ولی با ظرفیت کم است که این پایداری، باعث شده که در باتری های تجاری از این آند استفاده شود ولی همان طور که اشاره شد، دارای عیب بزرگی است و آن ظرفیت پایین گرافیت است که میزان ذخیره ی بار الکتریکی در آن کم است.سیلیکن گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی با گرافیت خواهد بود و بر خلاف گرافیت، ظرفیت بسیار بالایی دارد ولی عیب بزرگ آن تغییر حجم 3 تا 4 برابری آند در حین شارژ و دشارژ است که باعث پودر شدن سیلیکن میشود و عمر باتری به شدت کاهش میابد.

شرکت سیلا با استفاده از نانو ذرات سیلیکن، بر مشکل تغییر حجم حاصل از ورود لیتیوم، فایق آمد و این تغییر حجم خارجی را به صورت تغییر حجم درونی مبدل نمود و میتوان انتظار داشت که ظرفیت را بسیار بهبود بخشیده است. با احتمال بسیار زیاد، سال 2019 یک سال انقلابی برای انواع باتری ها خواهد بود و انتظار داریم که گوشی های موبایل تولید شده در سال 2019 به مدت بیشتری شارژ خود را نگه دارند.

منبع:www.popularmechanics.com

تاریخ انتشار: 19/10/2018

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن